Sunday, July 31, 2011

CINTA si highlighter part 1

arryn, alya and syathirah berkawan baik sejak sekolah rendah lagi. dorang memohon ke sekolah menengah yang sama. dorang memang tak boleh dipisahkan. pada hari pertama persekolahan dorang dekat sekolah menengah tu, semua pelajar form 1 diminta ke dewan untuk diagihkan ke kelas2 yang telah ditetapkan. dorang dapat kelas yang sama, 1 JAYA. kelas 1 JAYA ni ialah kelas yang paling pandai di antara kelas2 yang lain.

dorang angkat beg dan terus ke kelas 1 JAYA. kesian dorang, kelas di tingkat paling atas. waktu naik tangga tu, si arryn ni terlanggar dengan seorang mamat ni sampai beg dengan arryn2 sekali jatuh. wah, punyalah marah si arryn ni. lepas tu, mamat ni pon tolong lah arryn ni banggun. lepas arryn dah banggun, arryn dah start lah nak menggamok kat mamat ni. tapi bila dia tengok muka mamat tu, dia terus tak jadi nak marah. nak tau sebab apa? sebab mamat yang langgar arryn ni sampai terjatuh tu daniel. lelaki yang arryn minat sejak sekolah rendah lagi sampai lah sekarang.

daniel: arryn, kau tak pape ke? sakit ke? aku mintak maaf ye. aku dah terlambat dah ni nak masuk
            kelas. tapi aku tak pastilah kelas aku ni dekat mana.
arryn  : ohh, takpek. aku tau kau tak sengaja pon nak langgar aku tadi. sakit sikit je ni. kelas kau nama
            apa? mana tau aku tau ke kelas kau dekat mana.
daniel: kelas 1 cemerlang.
arryn  : lah..sebelah kelas aku je. aku, alya dengan syathirah kelas 1 JAYA.
daniel: ohh, yeke. baguslah kalau macam tu. sebelah2 je kita punya kelas.

jadi dorang pon naik lah ke kelas sama2. lepas perkenalkan diri, tiba lah waktu nak lantik jawatankuasa kelas pulak. arryn, alya dan syathirah dapat jawatan. arryn sebagai penolong ketua kelas, alya sebagai setiausaha kelas, syathirah pulak sebagai bendahari. biasalah kalau bab2 duit ni, syathirah lah yang bijak mengguruskannya. pada waktu rehat, arryn dapat tau yang daniel jadi ketua kelas 1 cemerlang. penolong dia pulak syafiq. setiap hari si daniel ni jemput dan hantar si arryn, alya dan syathirah. tapi rumah arryn jauh sikit ke depan dari rumah alya dan syathirah.

keesokkan harinya, waktu balik sekolah, daniel ni tunggu depan kelas dorang sebab kelas 1 JAYA lambat keluar. beberapa minit kemudian, dorang pon keluar. daniel pon hantar lah alya dan syathirah ni sampai rumah. lepas tu hantar arryn pulak. dalam perjalanan dorang tak bersuara lansung. sampai lah arryn tanya dekat daniel.

arryn   : daniel, rumah kau dekat mana ek?
daniel: kenapa kau tanya macam tu?
arryn  : tak lah, aku pelik rajinnya kau nak jemput lepas tu hantar balik pulak, rumah kau ofcos dekat2 
           sini je kan?
daniel: (daniel mendiamkan diri)

dah sampai dekat rumah arryn. lepas tu daniel terus pergi tanpa menggeluarkan sepatah perkataan pon. arryn start rasa bersalah sebab mybe daniel terasa atau ada maksud yang tersirat.

                                                                                                                        BERSAMBUNG...



SuKE??SILA LIKE N cik kucings suruh komen!! :)

0 sayang cik kucing: